martes, 3 de noviembre de 2009

Com parlar bé en públic i davant un debat

El passat divendres 30 d'octubre a la classe de comunicació oral, escrita i digital, vam mirar un vídeo del debat IV de la lliga de debat universitaris, el debat era sobre el tema de l'habitatge i participaven la UB vs la UPF.
Des de el meu punt de vista crec que l'orador de la Pompeu Fabra ho feia molt millor que el de la Universitat de Barcelona, era molt més expressiu i s'expressava de manera més senzilla.

Desprès vem estar mirant diferents arguments i fal.lacies que utilitzem sovint a l'hora d'argumentar alguna cosa.

1.- Arguments de caràcter contextual:
- De causa i conseqüència: estableix una relació lògica entre els fets.
- D'autoritat: cita una autoritat acceptada pel destinatari.
- Del model: invoca una autoritat que es converteix en un exemple a imitar
- Del benefici: justifica una tesi a partir del guany que proporciona una acció determinada

2.- Arguments destinats a fonamentar l'estructura de la realitat:
- Construït a partir de l'exemple: es fa referència a un fet concret per arribar a una conclusió que es pot aplicar a un altre fet o que es pot generalitzar a qualsevol fet del mateix tipus
- Construït a partir de la comparació i de la metàfora: es tracta, de fet, d'un tipus d'exemplificació on es fa referència a un cas similar al que s'argumenta o bé a una imatge a la qual s'hi pot associar

3- Fal-làcies que es relacionen amb aquests dos tipus d'arguments (arguments destinats a enganyar. Són certes, però no acceptades).
- L'atac i la desqualificació personals
- El recurs a la misericòrdia
- L'argument basat en una falsa autoritat
- L'argument demagògic
- L'argument basat en l'abús de poder.
- L'argument basat en una falsa causalitat.
- L'ús de metàfores, comparacions i exemples.

Finalment vem fer els grups per el debat que haurem de dur a terme davant de tota la classe.
El meu grup està format per:

- Laura Zamora
- Cristina Rueda
- Maria Mestres
- Maria Janè
- Patrícia Bergadà
i el tema que tractarem és: La relació que ha de haver entre pares i escola.

No hay comentarios:

Publicar un comentario